Juho Pesonen
Juho Pesonen is a professor of tourism business and vice head of the University of Eastern Finland Business School. He is the leader of the Tourism Business research group and the director of the International Master’s Degree Programme in Tourism Marketing and Management. Prof. Pesonen completed his Ph.D. in marketing at University of Eastern Finland, focusing on market segmentation in rural tourism. Now his research focuses on understanding the opportunities and threats digital transformation creates for businesses and society. Prof. Pesonen also has the title of Adjunct Professor of digital marketing at University of Turku. He has widely published his research in dozens of peer-reviewed academic journals and has edited several books in the tourism field. He also holds several board positions in companies and associations.
***
Juho Pesonen on matkailuliiketoiminnan professori ja Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden laitoksen varajohtaja. Hän on matkailualan liiketoiminnan tutkimusryhmän johtaja ja kansainvälisen matkailumarkkinoinnin ja -johtamisen maisteriohjelman johtaja. Pesonen on suorittanut markkinoinnin tohtorintutkinnon Itä-Suomen yliopistossa, jossa hän keskittyi maaseutumatkailun markkinasegmentointiin. Nyt hänen tutkimuksensa keskittyy digitaalisen muutoksen yrityksille ja yhteiskunnalle luomien mahdollisuuksien ja uhkien ymmärtämiseen. Professori Pesonen on myös Turun yliopiston digitaalisen markkinoinnin apulaisprofessori. Hän on julkaissut tutkimuksiaan laajasti kymmenissä vertaisarvioiduissa akateemisissa lehdissä ja toimittanut useita matkailualan kirjoja. Hänellä on myös useita hallituspaikkoja yrityksissä ja yhdistyksissä.