Music x Media

Tapahtuma-alalla kiire on usein oletusarvo. Artistien kiertueet ja festarit suunnitellaan vuosia etukäteen, mutta lanseeraus ja lipunmyynnin aloitus saattavat tulla toteuttavien tahojen tietoon vain päivää ennen h-hetkeä. Tämä nopeatempoinen toimintatapa kuormittaa koko ketjua, managereista tuotantoihin ja lipunmyyntiin, ja tekee suunnitelmallisuudesta lähes mahdotonta. Voisiko lanseeraustapoja kehittää niin, että työhyvinvointi ei jäisi kiireen jalkoihin? Ja voisiko muutos tuoda myös taloudellisia hyötyjä?

Keskustelun alustaa Marko Kesti, Lapin yliopiston henkilöstötuottavuuden dosentti ja tutkimusjohtaja sekä QWL-menetelmän (Quality of Working Life) kehittäjä. QWL on tieteellisesti validoitu mittari, joka yhdistää työelämän laadun ja tuottavuuden, mahdollistaen työhyvinvoinnin tarkastelun tuotantotekijänä.

Kestin kanssa aihetta ruotivat tapahtuma-alan ammattilaiset:

Pietu Sepponen, promoottori, Sunborn Live. Sepponen vastaa artistivalinnoista ja uusien tapahtumakonseptien suunnittelusta ja toteuttamisesta.

Aino-Maria Paasivirta, pääpromoottori, Fullsteam Agency / Provinssi. Paasivirta vastaa Provinssi-festivaalin ohjelmasuunnittelusta ja bookkauksesta.

Mirkka Rautala, Director of Operations, Finland Venues VN Helsinki. Rautala toimii Live Nation Finlandin operatiivisena johtajana.

Carla Ahonius, perustaja ja manageri, Manage Me Oy. Ahonius on työskennellyt yli 20 vuotta Suomen musiikki- ja viihdemaailmassa ja on tunnettu brändäyksen ja lanseerausten asiantuntija.

Keskustelua vetää Mirva Merimaa, Tiketti Oy.

Tervetuloa mukaan pohtimaan, miten tapahtuma-alaa voisi kehittää kohti kestävämpää rytmiä – ilman että intohimo tai tulos kärsii.

Share this page

Time:
Thu, 25.09.
Moderaattori:
Mirva Merimaa
Panel discussion
EN