Music x Media

FI

EN

Varsin pitkään suomalaisessa musiikkibisneksessä artistin kannalta merkittävimmät yhteistyökumppanit olivat ohjelmatoimistot ja levy-yhtiöt. Managereita ei juurikaan ollut ja musiikkikustantamot toimivat enemmän levy-yhtiöiden taustalla. Suomalaiset rockyhtyeet pystyivät itse hallinnoimaan toimintaansa ja kun artisti teki omia biisejään itselleen ja erityisesti kotimarkkinoille, kustannussopimuksilla ei juurikaan ollut erityisen suurta lisäarvoa biisintekijöille.

Times have changed, and so have the structures in the music industry. The panel “On the partnership between music agents and artists” will discuss specifically how working with artists from the perspective of a music agent has evolved over the years and attempt to outline how this relationship might develop in the future.

Keskustelun moderaattori on Harri Karvinen, joka toimi musiikkiagentti alalla vuosina 1982–2013 ja kouluttaa nyt uusia musiikkiagentteja Tampereen Ammattikorkeakoulussa Euroopan Unionin sosiaalirahaston osarahoittamassa hankkeessa.

Share this page

Aika:
Thu, 03.10.
Panel discussion
Music x Business
EN