The event

FI

Ensimmäiset puhujamme on nyt julkistettu ja tämän vuoden Music x Media keskittyy kolmeen pääteemaan: yhteistyön mahdollisuuksiin (Music x Collaboration), bisneksen suuntaan (Music x Business) sekä kestävyyteen ja tulevaisuuteen (Music x Future).

Suomen johtavana musiikki- ja luovan teollisuuden konferenssina tarjoamme laajan kattauksen kiinnostavia keskusteluja, verkostoitumista, inspiraatiota, tuoreita ideoita ja tietysti musiikkia.

Tänä vuonna haluamme syventää rooliamme sillanrakentajana musiikin, viihteen ja tapahtumateollisuuden välillä. Olemme tärkein luovien alojen tapahtuma Suomessa, joka luo innovatiivisen foorumin ja yhteisön luoville ammattilaisille ja yrityksille sekä edistää eri alojen yhteistyötä ja innovaatioita.

Jokaiselle päivälle tulee olemaan oma pääteema, ja tänä vuonna panostamme erityisesti kansainvälisyyteen ja inspiroiviin, ajankohtaisiin puhujiin sekä keskusteluihin, joissa saat uusimmat näkemykset musiikki- ja viihdeteollisuuteen. Lisäksi tulemme tekemään avauksia asiakkaidemme verkostoitumisen edistämiseksi.

Kolmipäiväinen Music x Media järjestetään 35:ttä kertaa Tampereella 2.-4. lokakuuta 2024.

Tämän vuoden teemat ovat yhteistyö, liiketoiminta ja tulevaisuus

Keskiviikko 2. lokakuuta: Music x Collaboration

Uusia liiketoimintamahdollisuuksia musiikki- ja luoville aloille lisäämällä yhteistyötä.Painopiste musiikin, peliteollisuuden, AV:n ja brändien yhteistyössä.

Torstai 3. lokakuuta: Music x Business

Musiikin ja livemusiikin liiketoiminnan tärkeimmät teemat.

Perjantai 4. lokakuuta: Music x Future

Kestävä musiikkibisnes: arvot, johtajuus, sosiaalinen, liiketoiminta, ympäristö inklusiivisuus. Teknologia ja tulevaisuuden liiketoimintamallit luovassa ja musiikkibisneksessä.

Music x Media -tapahtumassa on tänäkin vuonna inspiroivia puhujia.

Shain Shapiro: How we can reimagine our cities and places through music?
Author, Founder, Thought Leader & Senior Executive: Sound Diplomacy, London

Shain on maailmanlaajuisesti tunnustettu musiikin, kulttuurin ja kaupunkipolitiikan ajatusjohtaja. Hänen ensimmäinen teos ”This Must Be The Place: How Music Can Make Your City Better”, Repeater Booksin kustantama (Yhdysvalloissa Random Housen jakelulla) julkaistiin 12. syyskuuta 2023. Shain on määritellyt uuden tavan ajatella musiikin arvoa kaupungeissa ja paikoissa, ja vaikuttanut sen kautta yli 130 kaupunkiin ja paikkaan sijoittamaan musiikkiin ja kulttuuriin. Shapiro on Sound Diplomacyn perustaja ja toimitusjohtaja sekä voittoa tavoittelemattoman maailmanlaajuisen musiikki-ekosysteemin keskuksen perustaja ja toimitusjohtaja. Hän on julkaissut useita selvityksiä musiikin roolista kaupungeissa, matkailussa, yöelämässä, kiinteistöissä sekä palautumisessa. Shapiro on julkaissut maailman ainoan tutkimuksen musiikista ja kestävän kehityksen tavoitteista (SDG) yhdessä YK:n kanssa.

Hanna Kahlert: The future music business: how to build a sustainable career?
Analyst, Midia Research, UK

MIDiA-konsulttitoimistossa työskentelevä analyytikko Hanna keskittyy digitaalisen viihteen risteymäkohtien tutkimiseen alan tulevaisuutta muokkaavien kuluttajakulttuurin ja markkinoiden trendien kautta.

Marcin Poprawski (PhD): Music Festivals and Sustainability Values
Humak UAS

Marcin työskentelee Humakin ammattikorkeakoulussa Helsingissä (Taide- ja kulttuuriala). Hän tutkii esittävän taiteen organisaatioita, kulttuurialan yritysten eettisyyttä, kulttuuripolitiikkaa, yleisön osallistamista, festivaaleja organisaatioina, kaupunkikulttuuriekosysteemeitä ja luovia aloja. Marcin keskittyy Music x Mediassa hänen viimeisimmän työnsä keskeisiin teemoihin, ”Festivals and Values. Music, Community Engagement and Organizational Symbolism” (Springer Nature, 2023), joka käsittelee vastuullisuutta festivaalituotannossa, arvoihin perustuvia päätöksia ja ratkaisuja, tapahtuman kokonaisvaltaista vastuuta sekä kokemustalouden arvoketjuja. Marcin tulee käsittelemään myös kaupunkien ja tapahtumien välisen yhteistyön ja yleisön osallistamisen tärkeyttä. 

Strateginen kumppanuus: Humak/Creve ja Music x Media

Creven luovan liiketoiminnan tapahtuma Creative Business Days järjestetään tänä vuonna osana Music x Mediaa 2.-4. lokakuuta. Yhteistyön tavoitteena on tuoda verkostomme yhteen ja luoda uudenlaista tapahtumasisältöä. Yhteistyön kautta Creative Business Days tuo sisältöjä, teemakeskusteluja, demoja ja aktiviteetteja Music x Median tapahtuma-alueelle sekä tarjoaa työkaluja kumppanuuksien rakentamiseen sekä yhteisiin kehitysideoihin.

Kiinnostava tulevaisuuden luovien alojen bisnesmahdollisuus on, kun Oulu on Euroopan kulttuuripääkaupunki vuonna 2026.

Oulu on valmistautunut tulevaan Euroopan kulttuuripääkaupunkivuoteen vuodesta 2017 lähtien. Kulttuuripääkaupunkivuosi tarjoaa kansainvälistä näkyvyyttä koko Suomelle. Music x Mediassa esitellään millaisia valmisteluja kulttuurivuodelle on tehty ja mitä ainutlaatuisia mahdollisuuksia se tarjoaa musiikin ja tapahtumateollisuuden toimijoille.

Early-bird -liput – osta ne nyt!

Tervetuloa Music x Mediaan ja Tampereelle lokakuussa! Löydät edulliset early bird -liput täältä.

Share this page

EN