Music x Media

Varsin pitkään suomalaisessa musiikkibisneksessä artistin kannalta merkittävimmät yhteistyökumppanit olivat ohjelmatoimistot ja levy-yhtiöt. Managereita ei juurikaan ollut ja musiikkikustantamot toimivat enemmän levy-yhtiöiden taustalla. Suomalaiset rockyhtyeet pystyivät itse hallinnoimaan toimintaansa ja kun artisti teki omia biisejään itselleen ja erityisesti kotimarkkinoille, kustannussopimuksilla ei juurikaan ollut erityisen suurta lisäarvoa biisintekijöille.

Aika on muuttunut ja näin myös rakenteet musiikkialalla. Paneelissa keskustellaan erityisesti siitä, miten musiikkiagentin näkökulmasta artistien kanssa toimiminen on muuttunut vuosien saatossa ja yritetään hahmottaa miten suhde kenties tulee kehittymään tulevaisuudessa.

Keskustelun moderaattori on Harri Karvinen, joka toimi musiikkiagentti alalla vuosina 1982–2013 ja kouluttaa nyt uusia musiikkiagentteja Tampereen Ammattikorkeakoulussa Euroopan Unionin sosiaalirahaston osarahoittamassa hankkeessa.

Jaa somessa

Aika:
to, 03.10.
Paneelikeskustelu
Music x Business
FI