Yksi kolmesta Music x Median pääteemasta on keskiviikon Music x Collaboration. Päivän tavoitteena on avata uusia mahdollisuuksia musiikin, brändien ja muiden sisältöalojen yhteistyön kautta. Collaboration-teema täydentyy nyt vahvoilla sisällöillä.
Kuulemme kansainvälisen brändiyhteistyön kumppanuuksien rakentamisesta, mainonnan ja musiikin suhteesta sekä peliteollisuuden kiinnostavan esimerkin siitä, miten Rovion viihdebrändiä rakennetaan ja kehitetään generatiivisen AI:n aikakaudella.
Musiikki-, viihde- ja tapahtuma-alan ammattilaisten vuoden kohokohta on pian täällä. Noin kuukausi aikaa Music x Media -tapahtumaan. Jos et ole vielä hankkinut lippuasi, vielä ehdit hankkia sen Back to work -hintaan 31.8. asti. Tampereelle kannattaa tulla koko tapahtuman ajaksi 2.-4.10.
Music x Collaboration, keskiviikko 2.10.2024
Music and Brand Synergy: Beyond the Billboard
Lars Bendix Düysen, Vice President of Partnerships
Sony Music Entertainment GSA
The partnership between music and brands has evolved rapidly in recent years. While campaign collaborations remain a valuable growth opportunity, the potential for long-term, strategic partnerships offers even greater mutual benefits.
In this inspiring session, you’ll discover concrete case studies that demonstrate how the music industry, brands, and marketers can collaborate for sustained growth. We’ll explore both the creative and commercial perspectives, giving you a future-focused view on how to build impactful, long-term relationships that drive success for all parties involved.
Music x Marketing – Millainen musiikki pärjää mainoksessa?
Vaikuttajatyyppinen artistikollaboraatio on tuttu keino musiikki- ja mainosalojen väliselle yhteistyölle, mutta miten musiikkia itsessään voi hyödyntää markkinoinnissa? Millainen musiikki markkinoinnissa tyypillisesti toimii – ja millainen ei? Tässä keskustelussa tarkastelemme, millaista musiikkiosaamista mainos kaipaa ja miten musiikkisektori voisi tuoda osaamistaan paremmin esiin. Keskustelua luotsaa Music Supervisor, Leo Niemi, Sync Sauna.
Paneelikeskustelussa mukana:
- Juuso Kemi, Staart
- Akseli Soini, El Camino Helsinki
- Martin Linnankoski, Vild Music
Art, AI & Angry Birds:
Delivering on the Brand Promise in the era of Generative AI tools
Tatu Petersen-Jessen, Senior Art Director, Rovio Entertainment Corp.
This session explores Rovio Entertainment’s use of Generative AI in art production, focusing on Angry Birds Dream Blast. It covers AI’s technical implementation, challenges, and benefits while emphasizing ethical considerations and brand impact. Key topics include safeguarding intellectual property, maintaining brand integrity, and balancing the unpredictability of AI with precise creative control of traditional storytelling. Examples from Angry Birds Dream Blast illustrate this approach and how, in the case of this game, the team uses AI only for background creation while choosing not to use it in any of the core brand elements like characters. This session also aims to highlight that while AI changes many things, it doesn’t really change everything. A good story is still a good story, and the brand still needs to live up to its brand promise. The lecture also aims to correct some misconceptions about AI and provide answers to the question of how we should adapt to the change brought to us by this technology.
Nähdään Tampereella lokakuussa! Katso koko ohjelma.