Music x Media

Toinen tapahtumajulkistuksemme Music x Media 2024 -puhujista ja ohjelmasta rakentaa siltoja musiikin, viihteen ja tapahtuma-alojen välille. Tämän vuoden tapahtumassa tullaan keskustelemaan muun muassa, miten saada uutta kasvua ja bisnestä uusilla alojen välisillä sisältöyhteistöillä, miten hittibiisi syntyy sekä miten musiikkiagenttien ja artistien välinen kumppanuus on kehittynyt.

Music x Media keskittyy tänä vuonna kolmeen pääteemaan: keskiviikkona yhteistyön mahdollisuuksiin (Music x Collaboration), torstaina bisneksen suuntaan (Music x Business) sekä perjantaina kestävyyteen ja tulevaisuuteen (Music x Future).

Jos et ole vielä hankkinut lippua luovien alojen tärkeimpään tapahtumaan, se kannattaa tehdä heti edullisempaan hintaan!

OSTA LIPPUSI TÄÄLTÄ!

Kolmipäiväinen Music x Media järjestetään 35:ttä kertaa Tampereella 2.-4. lokakuuta 2024.

 

Assembly – Growth and New Audiences Through Collaborative Content Industry

Lassi Nummi, CEO / Assembly

Assembly Organizingilla on yli 30 vuoden kokemus Assembly-festivaalin järjestämisestä  – kapinallisesta unelmasta yhdeksi suurimmista alan festivaaleista Euroopassa. Pelien lisäksi Assembly on monipuolistunut digitaaliseksi taiteeksi, cosplayksi ja pelimusiikkitapahtumaksi, jossa sisältöä on rikastettu keskusteluilla pelimaailman ilmiöistä ja trendeistä.

Lassi Nummi, Assembly Organizingin toimitusjohtaja, osallistuu Music x Median keskusteluun peli-, AV- ja musiikkialan yhteistyö- ja kasvumahdollisuuksista. Voiko monialaista yhteistyötä tapahtumissa viedä vielä pidemmälle tulevaisuudessa, ja miten uusia yleisöjä tavoitetaan ja ympärivuotista sisältöä luodaan?

 

Musiikkiagenttien ja artistien välinen kumppanuus

TAMK -agenttikoulutus

Harri Karvinen

Varsin pitkään suomalaisessa musiikkibisneksessä artistin kannalta merkittävimmät yhteistyökumppanit olivat ohjelmatoimistot ja levy-yhtiöt. Managereita ei juurikaan ollut ja musiikkikustantamot toimivat enemmän levy-yhtiöiden taustalla.

Suomalaiset rockyhtyeet pystyivät itse hallinnoimaan toimintaansa ja kun artisti teki omia biisejään itselleen ja erityisesti kotimarkkinoille, kustannussopimuksilla ei juurikaan ollut erityisen suurta lisäarvoa biisintekijöille.

Aika on muuttunut ja näin myös rakenteet musiikkialalla. Paneelissa keskustellaan erityisesti siitä, miten musiikkiagentin näkökulmasta artistien kanssa toimiminen on muuttunut vuosien saatossa ja yritetään hahmottaa miten suhde kenties tulee kehittymään tulevaisuudessa.

Keskustelun moderaattori on Harri Karvinen, joka toimi musiikkiagentti alalla vuosina 1982–2013 ja kouluttaa nyt uusia musiikkiagentteja Tampereen Ammattikorkeakoulussa Euroopan Unionin sosiaalirahaston osarahoittamassa hankkeessa.

 

Hittibiisi syntyy

Music x Median suosituimpiin ohjelmasisältöihin kuuluva ”Hittibiisi syntyy” -konsepti saa jatkoa tänäkin vuonna. Palaamme konseptin juurille ja hittibiisejä kirjoitetaan jälleen artistien käyttöön.

Tällä kertaa artistit ovat aktiivisesti mukana kirjoitusprosessissa, ja tavoitteena on kirjoittaa vuorokaudessa laadukkaita biisejä nimettyjen artistien tarpeisiin. Kerromme lisää sessioihin osallistuvista musiikintekijöistä ja artisteista kevään ja kesän aikana. Hittibiisi syntyy toteutetaan yhteistyössä Suomen Musiikkikustantajat Ry:n kanssa.

 

Tämän vuoden teemat ovat yhteistyö, liiketoiminta ja tulevaisuus

Keskiviikko 2. lokakuuta: Music x Collaboration

Uusia liiketoimintamahdollisuuksia musiikki- ja luoville aloille lisäämällä yhteistyötä. Painopiste musiikin, peliteollisuuden, AV:n ja brändien yhteistyössä.

Torstai 3. lokakuuta: Music x Business

Musiikin ja livemusiikin liiketoiminnan tärkeimmät teemat.

Perjantai 4. lokakuuta: Music x Future

Kestävä musiikkibisnes: arvot, johtajuus, sosiaalinen, liiketoiminta, ympäristö inklusiivisuus. Teknologia ja tulevaisuuden liiketoimintamallit luovassa ja musiikkibisneksessä.

Jaa somessa

FI