Music x Media

Humakin luovien alojen yrityspalvelu Creve tuo tänä syksynä Creative Business Daysin osaksi Music x Mediaa. Yhteistyö tuo uudella tavalla alan verkostoja yhteen sekä inspiroivia ohjelmasisältöjä osaksi tapahtumaa.

Creative Business Days pystyttää Music x Mediaan 2.-4.10. kokeilualueen uusien innovaatioiden, osaamisen ja yhteistyön rakentamiselle. Creven tapahtumakonsepti tuo keynote-puheenvuorojen lisäksi yleisön testattavaksi uusia ratkaisuja, luovia menetelmiä sekä uusia avauksia yritysten ja verkostojen kehittämiseen.

Luovien alojen kehittämishankkeissa tuotetaan vuosittain mittava määrä uutta osaamista, mutta myös menetelmiä, työkaluja, oppaita sekä konkreettisia ratkaisuja, jotka jäävät usein hankkeiden päättymisen jälkeen piiloon. Creative Business Days tarttuu tähän haasteeseen ja tuo opit ja tulokset suoraan yritysten hyödynnettäväksi sekä seuraavien kehittämishankkeiden lähtökohdaksi.

”Ajatus toiminnallisesta tapahtumasta oli kytenyt mielessä jo pitkään ja viime vuonna lanseerattu konseptimme Creative Business Days vastaa tähän. Yhteistyö Music x Median kanssa vahvisti ajatusta ja lopputuloksena tuotamme tapahtumaan päivittäin kokeiluja, keskusteluja, kohtaamisia – ja näiden kautta uusia alkuja innovaatioyhteistyölle”, kuvailee liiketoiminnan ja yrittäjyyden asiantuntija Leena Janhila Humakista.

Tapahtumassa Creative Business Daysin osastolla pääsee tutustumaan demojen ja keskustelujen kautta luovien alojen tulevaisuuteen: mitä ovat uudet ansaintamahdollisuudet web3-alustoilla, miten taiteen rahoitusta, myyntiä ja keräilyä toteutetaan ilman välikäsiä NFT-teknologian kautta tai miten hyödyntää taidetta luovan ajattelun laajentamisessa. Osastolla pääset jatkamaan keskustelua Creative Business Daysin keynote-puhujien kanssa sekä oppimaan luovien sisältöjen lisensoinnista mm. Mauri Kunnaksen lisensoinnista vastanneen Maarit Pyötsiän vetämänä. Tuottajakeskusverkosto käynnistyy tapahtumassa, ja pääset vaikuttamaan toimintaan oman alueesi näkökulmasta.

“Yhteistyö Creative Business Daysin kanssa tuo tapahtumaamme mielenkiintoisia puheenvuoroja ja teemakeskusteluja ajankohtaisista aiheista. Yhteistyömme huipentuu tänä vuonna monipuoliseen osallistavaan ohjelmaan ja huippupuhujien puheenvuoroihin”, kertoo Music x Median toimitusjohtaja Jani Jalonen.

Lue lisää aiheesta.

Creative Business Days tuo huippupuhujia Music x Median ohjelmaan

Creative Business Daysin huipputason keynote-puheenvuorot Music x Median lavoilla tarttuvat ajankohtaisiin teemoihin kansainvälistymisestä, yhteistyöstä, kestävyydestä ja rohkeista uusista avauksista. Lassi Nummi Assembly Organizingista avaa sisältöalojen kasvun mahdollisuuksia yhteistyön kautta, Jenni Ahtiainen DEAFMETALista inspiroi osallistujia rohkeisiin uusiin ideoihin oman esimerkkinsä kautta. Tutkimuspuheenvuorossa Marcin Poprawski, Humakista käsittelee musiikkifestivaalien kestävyyttä ja arvon muodostumista. Puheenvuorojen lisäksi puhujat vetävät CBD:n alueella ryhmäkeskusteluja, joissa osallistujat pääsevät jakamaan ajatuksia ja kokemuksiaan.

Assemblyn toimitusjohtaja Lassi Nummen puheenvuoro “Assembly – Growth and New Audiences Through Collaborative Content Industry” on osana Music x Collaboration keskiviikkoa 2.10. Lue lisää.

Jenni Ahtiaisen puheenvuoro “Revolutionizing Hearing: Bold Vision and Global Impact through DEAFMETAL®” on mukana Music x Business torstaita 3.10. Lue lisää aiheesta tästä.

Humakin tutkija Marcin Poprwaskin puheenvuoro “Music Festivals and Sustainability Values” on osana Music x Future perjantaita 4.10. Lue lisää aiheesta tästä.

 

Jaa somessa

FI